2 MÅNEDER OG 10 DAGER MED ELLA

God dag!

Dere som har fått med dere den nye serien vår “Lykkelig gift ved første blikk” har sett hvordan det var for oss å få Ella i armene våre og hvor mye følelser som var i sving den første perioden. Å ha et fullt kamerateam hjemme samtidig som man har en nyfødt i hus var tøft – men så utrolig verdt det.

Det var veldig mye å komme seg inn i. Vi skulle lære oss og bli kjent med vår lille prinsesse, samtidig som vi skulle dele våre innerste tanker og følelser med omverden. Både Joakim og jeg er opptatte av å være ærlige og vise et ekte bilde av hvordan livet vårt er. For det er akkurat det det er – livet vårt og ingen andre sitt. Vi ville vise at vi, i likhet med de aller fleste andre, ikke er perfekte og vi har våre utfordringer selv om vi har jobbet iherdig med å få en så fin dynamikk som vi har.

Livet som nybakte foreldre er ikke bare fryd og gammen. Det er gråting, det er gulp, det er bleiebytting, og det er frustrasjon. Men det er også utrolig koselig. Jeg har tildels vært en litt bekymret mamma for alt mulig. Legger hun godt nok på seg? Sover hun for mye? Sover hun for lite? Har hun det bra? Jeg vet at jeg ikke er alene om disse følelsene, og det er derfor vi takket ja til å la oss bli filmet i de første ukene med Ella hjemme.

De første ukene med baby Ella var vanskelige. Vi har aldri passet et så lite barn før, og nå skulle vi ikke bare passe et barn, vi hadde faktisk blitt foreldre til dette barnet. Det føltes veldig naturlig å ta med Ella hjem, men samtidig ikke. Vi ante jo ikke hva vi drev med – men på en eller annen merkelig måte så gikk det seg til av seg selv. Vi hadde en del våkenetter, og vi hadde ofte økedøgn den første perioden der Ella spiste konstant. Ammingen gikk over all forventning heldigvis, så det var bare å dra frem puppen og mate henne. Likevel slet jeg en del med at jeg følte meg så låst. Jeg kunne jo ikke gå på do engang! Det eneste jeg visste og som holdt meg gående som den zombien jeg var, er at det kom til å gå over. Og jammen gjorde det det! I dag har Ella vært hos oss i 2 måneder og 10 dager og jeg har allerede glemt hvor slitsomt det var de første ukene.

Tiden som nybakt mamma har vært slitsom, men også helt fantastisk. Det er rart å tenke på at den lille vakre prinsessen er vår. Nå har vi fått inn noen gode rutiner og det føles ikke som om jeg har gjort noe annet i livet enn å være mamma til lille Ella! Jeg skal sørge for at hun får den beste oppveksten hun kan få og at hun vokser opp i et trygt og stabilt hjem, koste hva det vil koste.

Forresten – nå som vi har fått inn en fin rutine har jeg lyst til å bli mer aktiv her, så skriv gjerne i kommentarfeltet eller send meg en melding om det er noe spesielt du vil lese om ☺️



Instagram HER – Snapchat HER

 

11 kommentarer
    1. Gratulere så masse med Lille prinsessa 😍 Digga serien deres. Synd det bare var noen episoder. Savne så utrulig at du legg ut matoppskrifter på det du lage 😍 Det va så mye godt.

    2. Er så utrolig takknemlig for at dere deler alt dere gjør. Jeg bare Elsker den serien! Kommer det flere sesonger?

      1. Det tar veldig mye tid å lage TV, så vi må se det litt an. Jeg håper selv vi klarer å få til flere episoder ☺️

    3. Koselig at du er tilbake på bloggen i tillegg til Instagram😍 Kommer det flere episoder av dere på TV? Kos dere med prinsessa deres😘

      1. Tusen takk❤️ Vi må se det an, men jeg håper selv det blir mer! Jeg synes det er kjempe gøy å dele når vi får så god respons på det ❤️

    4. Takk for at dere deler, og gratulerer med prinsessa!
      Hvordan var tiden etter keisersnittet? Skal ta keisersnitt selv om få dager, og gruer meg til evt. smerter som kan komme med det.

    5. Heia. 😊
      Var artig å følge serien deres, mye vi kjente oss igjen i fra den første tiden. 😃
      Hvilke rutiner har dere fått? Hvordan ser hverdagen deres ut?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg