Å få barn på Løkka, hvor farlig er det egentlig?

God kveld ❤️

I det siste har det florert av negative kommentarer på diverse medier (spesielt på Kvinneguiden). Folk som ikke kjenner oss eller vet noen ting om oss, føler seg berettiget til å kritisere vårt valg av kjøp av leilighet. Det er VÅRT valg! Jeg vet jeg ikke burde bry meg og bare riste det av meg, men det går litt under huden på meg. Når det er sagt setter jeg uendelig stor pris på alle de hyggelige kommentarene jeg har fått ♡

 

 

Mye av kritikken går ut på at vi bor på bakkeplan, og at det er utrygt for babyen vår å vokse opp på Løkka. En ting som plutselig ble veldig viktig for oss er hvor vi skal bo, og vi ville gjerne finne en leilighet som det passet å få barn i. Vi både lette etter leilighet og kjøpte leilighet før vi ventet barn, men vi hadde i tankene at det kunne skje og ville ha en leilighet hvor det var enkelt å komme seg inn og ut med barnevogn osv. Et av mine ønsker var at jeg slapp å gå opp og ned lange trapper med barnevogn når den tid kommer.

For oss var valget lett – vi ønsket begge to å bo i byen hvor alt var tilgjengelig for oss. Det er ikke sånn at jeg har gitt Joakim et valg om at han MÅ flytte med meg til Løkka eller så blir det slutt. Det var sånn at vi tok et felles valg som voksne mennesker gjør, og begge hadde lyst til å bo sammen i byen.

Hver familie må ta sine valg basert på de tingene de synes er viktig. Selv har vi prioritert nærhet til jobb og tilgjengelighet til alt rundt oss. Det gir oss mer tid til hverandre og til barnet som kommer. Tenk på alle mulighetene vi har med barn i byen? Det tar oss 3 minutter til en stor og fin lekeplass i parken, det er flere barnehager rundt oss innen gangavstand, vi har døgnåpne butikker med kun noen hundre meters radius, og vi kan gå i hundre forskjellige retninger når vi skal gå tur med Cleo – istedenfor å gå den samme veien hver eneste gang. Og det viktigste av alt, vi trenger ikke å kjøre til butikken.

Vi har også tidligere sagt at vi mest sannsynlig kommer til å flytte ut av byen når ungen vår er stor nok til å begynne på skolen. Men hvem vet? Kanskje vi trives så godt her og blir? Ingenting er skrevet i stein. Og flytter vi, kan vi flytte ut av bygrensen og bosette oss i et koselig hus med liten hage. Men for nå, så bor vi i en leilighet vi trives veldig godt i, og det er vårt valg. Alle steder har sine gode og dårlige sider. Det viktige er at vi trives der vi bor og at vi er sammen.

 

 

Takk igjen for alle gode kommentarer ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

 

11 kommentarer
    1. Enkelte har ikke bedre å gjøre enn å kritisere andre, ser det ut til. Slik er det dessverre overalt i dag. Har ikke lest denne kritikken, men tenker det er bare å heve seg over. Dere bestemmer selv hva som er best for dere og det som venter. Masse lykke til 🌸🌸

    2. Folk er rare! Hadde du konfrontert dem ansikt til ansikt hadde nok tonen vært en annen! Og selvfølgelig går det helt fint å ha barn i byen!

    3. Alt folk skal mene noe om! Er det ikke fint at vi alle er forskjellige og ønsker forskjellige ting i livene våre? Tenk så kjedelig om alle skulle passe inn i den samme firkantede boksen…

      Gratulerer med veldig fin leilighet og en liten en på vei! <3

    4. Har man trang til å rakke ned på andre er det gjerne noe som mangler eller ikke er på stell i eget liv. Det gjelder vel å prøve å forstå det på den måten – at visse folk får man ikke gjort så mye med. Men jeg vet ingenting om hva det vil si å bli en offentlig person som plutselig får ganske eksplisitte meninger om seg selv via flere kanaler.
      Vit at du har folk (la oss kalle det fans😉) som virkelig unner dere gleden og støtter valg dere tar.
      Hvorfor ikke heller vise anerkjennelse og positivt engasjement?
      Forstår jeg meg ikke på.
      Heia dere – fra meg 👍🌼❤

    5. Nei og nei. Jeg bor på Grünerløkka selv, med barna mine på 5 og 7. De stortrives. Og det gjør jeg også. Det er fint at folk trives med forskjellige ting, vi trives skikkelig godt med barn i byen og er helt sikker på at vi har att det beste valget for oss som familie. Her skal vi bli. Lykke til med alt som kommer ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg