En rørende og emosjonell helg

God søndag fine dere ❤️

Nå sitter vi på Trondheim lufthavn og venter på å fly hjem. Denne helgen har vært helt fantastisk, men også veldig rørende og emosjonell. Jeg har kjent bruden i nærmere 20 år og på de årene vi har kjent hverandre har vi begge fått igjennom utrolig mye, og i henne har jeg sett en styrke du sjelden ser hos folk. Hun har lært meg veldig mye om livet og om hvor viktig det er å være åpen mot folk og å tørre å snakke om tøffe ting.

Selve vielsen ble avholdt i gården til bestemoren hennes. Venninnen min ville holde det der til minnet for sin avdøde mor, og det synes jeg er så vakkert. Vielsen fra helt fantastisk og de fleste tilstede, om ikke alle, felte en tåre eller to.

 

 

Jeg brast omtrent i gråt selv. Siste bryllupet jeg var i var mitt eget, hvor jeg ikke kjente eller visste hvem jeg skulle gifte meg med. Det siste året Joakim og jeg har vært sammen har vært tøffe. Utrolig tøffe. Vi har gått gjennom så utrolig mye sammen, som ikke mange par går igjennom på den korte tiden. Jeg har virkelig funnet mannen i mitt liv og jeg er så glad for at min barndomsvenninne har gjort det samme.

Det som likevel var mest emosjonelt for meg i går, er nok da jeg begynte å tenke på bryllupet vårt, og at jeg ikke hadde noe familie tilstede der. Jeg vet at mange av dere la merke til det og har spurt om det. Dere som har lest her vet jo at jeg har et veldig anstrengt forhold til faren min. I tillegg er min mor veldig kamerasky og ønsket derfor ikke å delta i bryllupet, og det er helt forståelig. Resten av familien ville jeg ikke invitere fordi de er religiøse og det stanger litt. Jeg visste jo ikke hvem jeg giftet meg med heller. Likevel, når jeg sitter her et år senere med Joakim, som jeg elsker så mye, synes jeg det vanskeligste å tenke på at jeg aldri kommer til å ha et bryllup hvor alle er tilstede. Min far hadde vært et håpløst tilfelle uansett, men resten av familien. Det vil ikke være flere sjanser. Vi hadde bryllupet vårt, som var en veldig fin dag, men på grunn av alle valg jeg har tatt, så var ikke familien der.

Jeg angrer selvfølgelig ikke på at jeg giftet meg med Joakim, men om det er en ting jeg vil sette fingeren på som er tøft for meg, særlig etter i går, er det at det ikke blir flere bryllup der jeg er bruden. Jeg vil aldri kunne ha et tradisjonelt bryllup der all familie og venner er invitert.

Jeg håper ikke du som leser dette misforstår. Jeg virkelig elsker Joakim og ville ikke endret på noen ting, når ting har gått så bra med oss. Men det har kostet mye. Likevel ville jeg ikke byttet ut livet mitt med Joakim mot noen ting her i verden. Jeg er glad han ble med i bryllupet og jeg er evig takknemlig for at han ser forbi mine dårlige sider og vil være med meg.

Folk sier til meg at jeg oser av lykke, og vet du hva, det er helt sant. Jeg har alt jeg noen gang har ønsket meg og mer.

 

Gratulerer så mye til brudeparet, og Joakim, jeg elsker deg ❤️

 

 

signature-fonts



Instagram HER

4 kommentarer
    1. Har fulgt reisen deres på TV og jeg unner dere all verdens lykke.

      Men hva med å fornye løftene på et senere tidspunkt? Et bryllup light, hvor familie og venner kan være med å dele kjærligheten med dere?

      Ønsker dere masse lykke til videre i ekteskapet og ikke minst til det som snart skal skje 😊❤️

      1. Hei Silje! Så koselig å høre ☺️ Ja, vi har tenkt på det, og kommer nok til å gjøre det om noen år, samtidig som vi gir hverandre nye løfter. Vi hadde lyst til å arrangere en stor fest til 1-års bryllupsdagen vår i september, men ser at med baby i magen og alt så blir det vanskelig. Tusen hjertelig takk ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg