GRAVIDOPPDATERING 34 (33+0)

Termindato: 8. november 2019.

Dager igjen av svangerskapet: 52 dager.

Kjønn: Jente.

Navn på baby: Ella.

Forandringer på kroppen: Det har ikke skjedd store forandringene på kroppen min. Eller jo, magen har jo vokst veldig sammen med puppene, men ellers ser jeg helt lik ut både her og der.

Liv i magen: Nå har bevegelsesmønstret til Ella endret seg litt. Det er større bevegelser, og jeg kjenner at hun har dårligere plass i magen.

Formen min: Formin min er så mye bedre enn den har vært! Jeg har mye mer energi.

Søvn: Jeg har sluttet å sove igjennom hele natten. Det er ikke noe grunn til at jeg ikke skal få sove, for jeg må verken tisse så mye eller har noe særlig vondt, jeg bare får ikke sove. Jeg våkner flere ganger i løpet av natten og er lysvåken. Mon tro om det er kroppen som prøver å venne meg til å ha baby i hus?

Cravings: Ingen store cravings denne uken.

Vektøkning: Jeg har gått opp 14 kilo kanskje. Jeg bryr meg ikke så mye om vekten så lenge både jeg og baby holder oss friske.

Innkjøp: Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt så mye til baby Ella, men i dag skal vi på IKEA og kjøpe lenestol med puff, samt innredning til barnerommet. Og jo, vi har jo fått Stokke tripp trapp av mammaen min, og venter nå på at broren til Joakim skal komme med babysete til den som vi skal arve.

Neste kontroll: Hos jordmor 7.oktober.

Andre tanker: Jeg føler meg egentlig ganske fin om dagen, til tross for lite og dårlig søvn. Samtidig blir forholdet til Joakim bedre for hver dag som går, og vi blir bedre og bedre rustet for å være foreldre sammen. Jeg tviler ikke et sekund på at Joakim blir en god pappa. Og jeg er heller ikke i tvil om mine egenskaper som mamma. Vi er heldige som får lov til å bli foreldre.

Tenk forresten også at jeg snart både er høygravid og at baby Ella ikke er prematur om fire uker. Jeg håper hun holder seg inne så lenge som mulig, så hun modner så mye som mulig før hun kommer. Er det noen som vet hvorfor man kaller det høygravid? Jeg har lest at man er høygravid når det kun er 40 dager igjen til termin, men hvorfor heter det høygravid? Man er jo enten gravid eller ikke gravid 😅

 



Instagram HER Snapchat HER

6 kommentarer
    1. Vakker er du😀Spennende å følge bloggen. Du skriver levende. Dere er et herlig par, som jeg har fulgt fra første møte med dere på Tv.

    2. Det er så gøy å følge oppdateringene dine 🙂
      Er gravid selv og føler vi har ganske likt svangerskap. Så ved å lese din blogg vet jeg hva som kommer til å skje med meg 😉 ligger tre mnd bak deg, men føler jeg tar innpå… 😉

    3. Så fantastisk flott du ser ut. 👍😊 Det er nok godt nå at brikkene faller på plass og dere kan nyte den nye tilværelsen deres👍❤️ Dere kommer til å bli noen flotte og herlige foreldre. 💞💞💞💞 Lykke til 💞💞💞💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg