Gravidoppdatering uke 17 (16+5)

God kveld ❤️

Helt siden vi fikk se baby på torsdag så har jeg tenkt mye på hvordan den har det og hvordan den ser ut. Nå gleder jeg masse til november og til å starte på reisen som mor! Jeg er i dag i uke 17 (16+5) og ultralyden den 7.juni nærmer seg. Det blir så fint å få sett babyen igjen og få bekreftet at alt står bra til med han/henne.

 

 

Foreløpig termindato: 7.november.2019

Forandringer på kroppen: Magen har ikke vokst så veldig mye mer siden sist, så jeg gleder meg til den popper ordentlig ut. Puppene fortsetter å vokse, og jeg måtte kjøpe et nytt sett med amme bhér (igjen).

Formen min: Formen min har vært litt dalende i det siste. Jeg har slitt med en hodepine som kommer og går, og for bare noen dager siden fikk jeg et blodtrykksfall og svimte av. Jeg må være flinkere til å sette meg ned når jeg merker at jeg blir svimmel!

Humøret mitt: Humøret mitt har egentlig vært ganske stabilt i det siste. Har ikke merket så mye til hormonene på den fronten.

Søvn: Jeg sover som jeg alltid har gjort – veldig lett, men jeg er mye tidligere trøtt enn før jeg ble gravid.

Cravings: Asiatisk mat! Fortsatt potetgull.

Vektøkning: Jeg har fortsatt ikke veid meg, og aner ikke hvor mye jeg har gått opp. Mange av buksene mine passer fortsatt så tror ikke jeg har gått opp så mye. Blir spennende å se når jeg veier meg på sykehuset 7.juni!

Neste kontroll: Neste er ordinær ultralyd den 7.juni. Vi fikk jo se baby for noen dager siden, og det var helt fantastisk. Jeg gleder meg enormt til å se baby igjen! Og å få vite kjønnet da.

Andre tanker: Jeg tror det har begynt å gå opp for Joakim at han skal bli pappa. Jeg er glad han ble med meg på legevakten på torsdag så han også fikk sett babyen. Det er jo mye som skjer i kroppen min som han ikke ser, så jeg skjønner jo at det er vanskeligere for han å begripe tanken at det vokser et lite menneske inni meg, men med ultralyden vi hadde på torsdag og vår første ordentlige ultralyd i juni så tror jeg han forstår mye mer.

 

 

Ønsker deg en fabelaktig søndag ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

10 kommentarer
    1. Blir spennende å følge dere fram mot fødselen og i tiden etter. Etter å ha fulgt dere i “Gift ved første blikk” og “Lykkelig gift” føler man at man kjenner dere mer enn andre “kjendiser” som skal ha barn.

      Er det mulig å ikke fortelle om det blir gutt eller jente når dere har vært på neste ultralyd? Syns det er mest spennende å få den overraskelsen når barnet er født. Mulig det er bare meg da som tenker slik. Du gjør selvfølgelig det du synes er riktig for dere 🙂

      Uansett masse lykke til med svangerskapet og med ekteskapet!

      1. Hei Mariell! Tusen takk for hyggelig kommentar ☺️ Vi har ikke bestemt oss enda om vi skal holde det skjult eller ikke, den avgjørelsen må vi ta neste fredag ☺️

    2. Så fin du er 🙂
      Har selv en november-gutt og det var en perfekt tid å få barn på 👌

    3. Så fin liten kul du har fått 🙂 Har selv en termin november baby, som ble født i oktober. (Hun er 2,5 år nå) Veldig fin tid å få baby på. Da kan man bare være inne å dulle og dalle gjennom de kalde måndene og vips når våren kommer, er babyen klar for å oppleve litt mer av verden 🙂 Slet med hodepine og blodtrykksfall i et av mine svangerskap jeg og. Ikke morro. Håper det bare blir med denne gangen. Spis godt å få i deg nok vann! Og lykke til videre! Snart uke 20 og de første små sparkene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg