Gravidoppdatering uke 20 (19+5)

God søndag ❤️

Jeg håper dere har hatt en fin helg! Jeg har hatt en veldig fin helg med sol og venner.

Åh som jeg gleder meg til å bli mamma! Jeg kjente spark for første gang for noen dager siden! Baby Ella sparket på venstre side og det var tydelig at det var en liten baby som dyttet på meg innenfra. Merkelig men veldig fin følelse!

Jeg var på lunsj hos en venninne i dag, og når to av jentene har barn og to er gravide, så blir det mye gravid og mamma prat. Og da gleder jeg meg enda mer til baby Ella kommer. Det er så deilig å ha noen å dele erfaringer med, og å få tips av.

 

Termindato: 8. november 2019

Forandringer på kroppen: Magen ble plutselig stor! Ingen av buksene mine passer lenger. Jeg får ikke igjen glidelåsen på noen av de, og de uten glidelås strammer så inni h* at jeg ikke kan ha de på meg.

Formen min: Ganske bra. Nå sliter jeg med sure oppstøt og klump i halsen og trykk i brystet. Føles som jeg har noe som sitter fast i halsen hele tiden.

 

Humøret mitt: Veldig bra! Jeg er blid og generelt fornøyd med livet.

Søvn: Våkner som regel i 4-tiden hver dag, og sovner igjen. Forbereder kroppen seg til en baby som skal holde meg våken?

Cravings: Ingenting.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 7 kilo.

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 1. juli. Denne gleder jeg meg til for da kan jeg høre om jeg kan få utskrevet medisin mot sure oppstøt.

Andre tanker: Jeg er som sagt veldig glad i å planlegge ting tidlig, så jeg har begynt å se på seng og vogn og alt. Vi skal nok kjøpe det som kan kjøpes brukt på Finn, som feks seng. Men jeg vil ha ny barnevogn og bilstol.

 

 

Ha en fin søndag ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

14 kommentarer
    1. Et bitte lite tips fra ei som slet noe veldig med sure oppstøt under begge graviditetene er å gå på apoteket å få noe der som er uten resept, de fungerer like godt! Hvis det blir for ille fungerer normal cola med sukker utmerket! Litt rart men det funker om det blir for ille 🙂

    2. Jeg slet mye med sure oppstøt. Prøv Gaviscon på Apoteket, reseptfritt, dersom du ikke allerede har prøvd 🙂

    3. Hei, har en sønn på 3 mnd nå, og jeg slet skikkelig med sure oppstøt selv. Er helt forferdelig! Prøvde både det ene og andre på apoteket men eneste som fu herre her var å drikke melk, spise loveharts og Link tyggis! Men er jo bare å prøve seg frem, prøvde gaviscon både flytende og i tyggetablett, tyggetabletten tørket ut alt i munnen og den flytende brakk jeg meg av når den kom ned i halsen 😅 men som sagt er det bare å prøve seg frem 😊 masse lykke til, Baby Ella er heldig som får dere ❤️

    4. Et tips du kan feste buksene med en strikk funker like bra <3 da kan du gå me de ein liten stund til 🙂

    5. Fint å lese at formen er super og at dere ser masse frem til baby Ella, kommer ♥️…men, jeg trenger gravide å “legge på seg” så mye??🙂..jeg har vært gravid to ggr , begge barna hadde normal fødselsvekt. Ved første graviditet økte vekten 8 kg, den siste 11,2.Jeg var i superfin form, og det var spesielt i ettertid, svært behagelig å slite med”uønskede” kilo! …følger dere; tenk så flott å finne kjærligheten på en slik uventet måte 💕💓

      1. Alle kropper er forskjellige og alle har forskjellige svangerskap. Jeg er fornøyd i min egen kropp uansett hvor mye/lite jeg går opp, så lenge baby er frisk 😊

    6. Elsket programmet, hadde mest tro på dere. Har fulgt bloggen din fra start og elsker virkelig den også. Min aller første kommentar, jeg må bli flinkere på det 🙂 Vil bare si at du kan går på apoteket der får du reseptfrie tabletter mot halsbrann og sure oppstøt som du kan ta selv om du er gravid, har levd på disse selv i mine graviditeter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg