Gravidoppdatering uke 23 (22+6)

God morgen ❤️

I dag er det nøyaktig 4 måneder til termin. Det er rart hvor fort tiden går, men også veldig gøy da jeg gleder meg til tiden fremover og til å bli mamma.

Vi er fortsatt i Vilnius, Litauen. Joakim ligger og sover ved siden av meg, mens jeg våknet for lenge siden. Før jeg ble gravid var det alltid jeg som sov lengst, men jeg våkner tidligere og tidligere for hver uke og har egentlig ganske mye energi om dagen.

Jeg har ikke lagt ut noe gravidoppdatering her på noen uker, rett og slett fordi det ikke har skjedd så mye. Men nå har magen blitt rund og fin og baby Ella vokser som bare det så tenkte det var på tide!

 

Termindato: 8. november 2019.

Forandringer på kroppen: Magen har blitt rund og fin! Jeg er så fornøyd over den at jeg stolt viser den frem!

Formen min: Jeg har slitt lenge med sure oppstøt og klump i halsen. Jeg har prøvd alle kjerringråd uten hell. Jeg fikk litt sterkere piller av legen som hjalp, men de ble jeg litt kvalm av så jeg får vurdere om jeg skal ta de eller ikke. Ellers har jeg funnet tyggepiller med mint her på apoteket tilsvarende gaviscon og de hjelper faktisk litt også, og smaker ti ganger bedre enn de norske.

Humøret mitt: Jeg er i godt humør om dagen og koser meg masse på ferie. Det er godt å ikke stresse og godt å ikke ha noe hengende over meg som jeg må gjøre ferdig hele tiden.

 

Søvn: Våkner tidlig på morgenen av at jeg må tisse, og da er jeg såpass våken at jeg ikke får sove igjen.

Cravings: Fortsatt ingenting.

Vektøkning: Jeg har ikke veid meg på en stund igjen, men tror jeg har gått opp rundt 8-9 kilo.

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 12. august.

Andre tanker: Jeg har det veldig fint om dagen og det er lite som plager meg. Joakim og jeg er virkelig på et godt sted, og  vi har fått en god dynamikk der vi har det bra med hverandre. Vi er trygge på hverandre og vi stoler på hverandre. Tillit og kommunikasjon er for meg grunnpilarene i et forhold, og nå er vi der at vi føler vi både har tillit til hverandre og god kommunikasjon. Og det er ikke noe viktigere enn det nå som vi skal bli foreldre!

Vi har kjøpt oss vogn! Vi fant akkurat den vi ville ha til en fin pris på Finn. Jeg er for gjenbruk og synes det er flott at vi kan kjøpe brukt. Jeg viser dere hvilken vogn litt senere! Ellers koser vi oss veldig på ferie og jeg er stolt av innsatsen min de siste dagene. Jeg trodde ryggen/kroppen skulle gi etter men det er utrolig hvor mye jeg har orket og hvor mye energi jeg har fått den siste uka. Kan det være jerntilskuddet som har begynt å fungere?

Ha en fin mandag ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

2 kommentarer
    1. Du får ha lykke til videre med svangerskapet! Har selv 2 små, jenta mi blir 4 om noen dager og gutten min blir 3 i november <3 Du har forresten termin dagen etter bursdagen til lillegutten min <3
      De halsbranntablettene du snakker om, de med mintsmak, de var min redning! Jeg taklet ikke tablettene som man kjøper i norge, de smaker helt jævlig. Så når vi var i utlandet så hamstret vi med oss hjem til norge, når vi hadde familie eller venner som var i utlandet så kjøpte de også til meg. Men knasket så mye halsbranntabletter at den dag i dag takler jeg ikke tyggetablettene! Kos dere videre på ferie!

      1. Hei Marthe! Vi får se når hun velger å komme ut, mange i vår familie som har bursdag rundt den datoen også! Jaa, de med mintsmak hjelper såå mye mer enn de norske som smaker så fælt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg