Hva har jeg studert og hvorfor?

Det er mange som har lurt på hva jeg jobber med og hvor jeg jobber, så i spørsmålsrunden svarte jeg at jobber som prosjektleder i en liten bedrift som heter Leith, som spesialiserer seg på lederutvikling. Min jobb består i å utvikle og implementere program for våre lederutviklingsseminarer, på best mulig vis. Jeg jobber sammen med mange flotte mennesker, blant annet med noen veldig kompetente organisasjonspsykolger som jeg lærer mye av.

Det var helt tilfeldig at jeg begynte å jobbe der. Jeg flyttet hjem fra New York, og syntes det hørtes spennende ut å drive på med noe som hadde direkte tilknytning til min utdannelse.

Men hva har jeg studert?

Etter videregående begynte jeg å studere barnevernspedagog. Jeg har ikke selv hatt den beste barndommen, og jeg ville hjelpe andre med å bruke egne erfaringer som et verktøy i jobben som barnevernspedagog. Jeg hoppet av etter et halvt år da jeg rett og slett følte meg for ung for det studiet og jeg var ikke klar for å ta på meg en så stor utfordring. Jeg begynte derfor å jobbe fulltid først i en leketøysbutikk, og så som butikksjef i en klesbutikk. Det gikk et år og jeg begynte å bli rastløs og trengte litt større utfordringer, og det jeg likte best med jobben som butikksjef var den personaldelen hvor jeg kunne være en støtte for mine ansatte.

Jeg bestemte meg derfor for å søke på bachelor i HR, litt diverse steder. Jeg kom inn på studiet i Karlstad og flyttet derfor dit for å studere. 3 år senere hadde jeg en bachelorgrad i hånda, men jeg var sulten på mer. Så jeg søkte meg inn på studier i USA. Jeg elsker jo som dere vet å reise og å oppleve nye kulturer, så det passet meg utmerket å studere i USA.

 

 

Jeg siktet meg inn på en mastergrad i organisasjon og ledelse, og kom inn på et college i New York. Jeg hadde aldri vært i New York før, men jeg tok utfordringen på strak arm og flyttet! Jeg ble ferdig på skolen og benyttet meg av muligheten for å jobbe der på et arbeidsvisum som heter Optional Practical Training (OPT), som er et 12-måneders arbeidsvisum for de som har fullført en hel grad i USA.

Jeg bodde i New York i totalt 3 år. Jeg har aldri vært så glad for en avgjørelse før. De 3 årene i New York var helt fantastiske og jeg lærte så mye om meg selv og om andre. Jeg ble mye mer åpen mot andre kulturer. I tillegg følte jeg at jeg kunne være meg selv og at ingen dømte meg. Hvis du noen gang vurderer å flytte til New York – GJØR DET! Du kommer ikke til å angre.

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg