Jeg er på hugget

Jeg tror det er vanlig at når man er mer sliten eller trøtt så reagerer man annerledes på ting, enn når man er uthvilt. Jeg tror ikke det kun gjelder meg. Jeg tror det gjelder veldig mange. Og jeg tror det er vanskelig å komme seg ut av det sporet når man først er der.

Når du er trøtt, så jobber hjernen din hardere for å holde deg våken, og de filtrene du ellers ville hatt fungerer nødvendigvis ikke. Din ekte respons til ting glir derfor lettere gjennom, om det så er sinne eller frustrasjon. Det er ikke slik at folk nødvendigvis “blir sinte” når de er slitne; snarere at de er mindre i stand til å skjule det de faktisk føler.

Dette har vi definitivt slitt med i forholdet vårt. Jeg er ganske spontan, og vil ikke vente med å ta opp noe som plager meg. Jeg hater å gå rundt å være irritert eller sur for noe, og vil gjerne få løst opp i problemene med en gang. Jeg har derfor kanskje ikke alltid tatt gode valg når det kommer til tidspunkt for å ta opp ting. Slik impulsiv atferd resulterer i at jeg sier ting jeg normalt ikke ville sagt, og handlet uten å tenke på konsekvenser. Joakim, på sin side, er mer glad i å holde på ting inni seg. Det har resultert i et par eksplosjoner, og ledet til noen ordentlige krangler. Eksempler på dette så dere jo ganske tydelig i Gift ved første blikk. Jeg med pommes frites episoden, og Joakim med å slå opp på fest.

 

Den berømte pommes frites episoden ser du i episode 7 i Gift ved første blikk

 

Vi har blitt ekstremt mye bedre på det under tiden vi har vært sammen. Joakim har blitt mye flinkere til å snakke om sine følelser og tanker, og jeg har blitt bedre på å ikke “gå til angrep” med en gang, men heller avkjøle meg litt og se det litt an. Jeg snakker for eksempel ikke med Joakim om noe viktig med en gang han har stått opp (han er ekstremt morgengretten), og Joakim sier ifra oftere hvis det er noe som plager han. Måten vi tar opp ting på er også viktig, men det ønsker jeg å utdype i et annet innlegg.

Vi har også fått utrolig mye hjelp til å bli så gode og trygge på hverandre. Vår psykolog har hjulpet oss uendelig mye med kommunikasjonen, og uten henne tror jeg helt ærlig ikke vi hadde vært sammen i dag. Det viktigste for oss fremover er at vi fortsetter å jobbe i dette sporet. Vi er gode på å tilgi og å gå videre, men jeg ønsker jo at vi ikke kommer dit igjen at vi må tilgi og tilgi og godta dårlig oppførsel.

Veien til et godt forhold er tøff og humpete, men når man kommer over hindringene så blir man sterkere sammen. Det er jeg og Joakim et levende bevis på. Derfor tror jeg også at konseptet med Gift ved første blikk fungerte for akkurat oss.

Ønsker deg en strålende ettermiddag ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg