Jeg gleder meg skikkelig til å bli pappa.

Det er ikke til å legge skjul på at jeg har følt meg ensom i dette svangerskapet. Det er en naturlig følelse for det er ingen som kan vite hva jeg gjennomgår i mitt svangerskap. Det er det kun jeg som kan vite. Ingen andre. Likevel har jeg følt meg litt mindre ensom i det siste, da min bestevenninne også er gravid med termin fire uker før meg og det er lettere å dele tanker og opplevelser med en i samme situasjon.

Nå er det under fire måneder til termin, og jeg har savnet litt mer engasjement fra Joakim sin side. Jeg vet at jeg krever mye, men jeg er en følsom person som har mine greier og som vil ha min mann ved min side, uansett hva. Og misforstå meg rett, han er alltid ved min side, men jeg krever nok mer enn de fleste da jeg ikke har hatt en tydelig farsfigur i min oppvekst og jeg vil at Joakim skal gjøre det han kan for å alltid stille opp for vår baby Ella.

 

 

I går kveld kom det noen magiske ord ut av munnen til Joakim. «Jeg gleder meg skikkelig til å bli pappa». Det er første gang han har uttrykt så tydelig at han er klar for papparollen. For meg var det å høre de ordene så deilig. For jeg har jo gledet meg til å bli mamma siden vi fikk positiv test i februar, men jeg har hele tiden vært usikker på hvor klar Joakim faktisk er for dette ansvaret. Men nå har det begynt å komme for han også, og det betyr så mye for meg. Det gjør at jeg føler meg mindre alene og at vi faktisk gjør dette sammen – ikke at jeg styrer alt rundt huset og fikser alt selv.

Joakim har på den korte tiden vi har vært sammen blitt min bestevenn i tillegg til min kjæreste. Jeg har lovet å være ved hans side og hjelpe han med hans problemer, og nå i det siste har jeg virkelig følt på at han vil hjelpe meg igjennom mine problemer også – når jeg er klar for å snakke om dem. Livet vårt er ikke rosenrødt, men vi har hatt noen veldig tøffe utfordringer og vi har endelig falt «til ro» hvor ingen av oss leter etter feil ubevisst og ingen av oss krangler for å krangle, noe vi begge har vært skyldig i siden starten av vårt forhold. Jeg mer enn Joakim, og jeg er ikke redd for å innrømme det.

Jeg gleder meg veldig til å dele denne reisen og opplevelsen med Joakim 💜

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg