Katta er ute av sekken!

Først og frem vil jeg takke for ALLE gratulasjoner vi har fått! Det er helt overveldende å få så mange gode tilbakemeldinger, og dere er helt fantastiske!

Dette har vært en vanskelig hemmelighet å holde på. Jeg har selvfølgelig fortalt det til familien og vennene mine, men Joakim har ikke ønsket å fortelle noen venner eller kollegaer før det kom på TV. Som dere har skjønt, så sliter jeg litt mer med å holde ting inne enn Joakim.

Nå har Dagbladet og Se og Hør avslørt nyheten, så da kan jeg også avsløre det. Vi er gravide! I dag er jeg 13+2 uker på vei, og magen begynner så smått å synes. Litt mer for hver dag. Dette er en lykkens tid.

Det er mange av dere som har spurt meg om hva som feilet meg i episode 5 i Gift ved første blikk. Jeg har lyst til å fortelle litt om det.

Den 5.oktober.2018 ble jeg akutt innlagt på Ullevål sykehus med voldsomme magesmerter. Jeg tok test etter test, men legene fant ikke ut hva det var, og det ble bestemt en liten stund etter at jeg måtte ta en kikkhullsoperasjon for å se inni magen og finne ut hva som feilet meg. Jeg hadde hatt liknende smerter ved flere tilfeller tidligere, men ikke så voldsomme som i oktober. Den 18.januar.2019 var jeg på dagkirurgi på sykehuset, og etter å ha sett inni magen min, fikk jeg påvist betennelse i egglederen og endemetriose. For dere som ikke kjenner til denne sykdommen, så er det en tilstand der ekstra vev vokser utenfor livmorhulen.

Et av symptomene på denne tilstanden er vanskeligheter med å bli gravid. Etter operasjonen fikk jeg beskjed av kirurgen at han ikke fikk fjernet alt vevet da det kunne skade indre organer, men at jeg kunne operere på nytt hvis vi hadde et ønske om å få barn. Vår første tanke, min og Joakim sin, var at jeg skulle slutte på p-piller så fikk det ta den tiden det tar å bli gravid. I verste fall fikk jeg operere på nytt. Aldri i min villeste fantasi tenkte jeg at det skulle gå så fort! Vi ønsket oss barn, men kanskje ikke nå. Vi trodde jo det skulle ta litt tid med den tilstanden. Men nå er vi her, lykkelige og gravide, og vi gleder oss enormt mye til denne reisen og til å bli foreldre for første gang!

Jeg er bombesikker på at dette er noe Joakim og jeg kommer til å mestre, som alt annet vi har mestret de siste syv månedene.

           Ser du magen? ❤️

 

Jeg håper dere synes det er hyggelig å lese om oss, og at dere vil følge oss videre!

 

signature-fonts



Instagram HER

 

32 kommentarer
    1. Ja jeg ser den lille søte magen . For en fantastisk reise.
      Du har funnet deg en knakanes god mann sara.
      Når jeg fikk vite at joakim skulle bli med på programmet så satt jeg klistret foran tven . Å se deg stå der i den vakre brudekjolen å se fjeset til joakim når han kom inn å så deg.
      Jeg ble super glad da dere lagde en ny serie . Jeg tenkte hvordan skal vi få vite hvordan det går med dere nå som dere er fortsatt gift , dere er kjempe søte sammen .

      Blogg adr er lagret he he må holde meg oppdatert hehe .

      Godt å lese hvorfor du ble sendt på sykehuset under den ene episoden. (Jeg har hatt muskeknutepå livmoren min så slike smerter er ett h…. ) jeg måtte ta ett super kjiipt valg men livet går videre .

    2. Jeg heiet på dere fra første stund ❤Dere er bare supergode! Masse lykke til med baby og fremtiden❤
      Så godt å se kjærligheten finnes❤

    3. Gratulerer til dere begge og lykke til med svangerskapet 💕 Hadde trua på dere helt fra starten, et flott par er dere og for en koselig/”gossin” mann du har fått.

        1. Ååh. Hadde en lignende historie. Slutta på p-pillen og ti måneder senere kom verdens fineste lille baby. 😍

          Nyt alt. Det er fantastisk. 😃 ønsker dere alt godt!

    4. Gratulerer med lykkelige omstendigheter, det har vært morsomt å følge dere både gjennom ekteskap og nå med nye og spennende opplevelser i vente. Hurra for kjærligheten.

      Jeg har et konkret spørsmål fra episode 2 av Lykkelig gift ved første blikk, og det er hvor dere har kjøpt sofaputene til pallesofaen dere har på verandaen. Jeg ønsker meg slike! 🙂

      1. Lykke til videre i livet ,dere er herlige❤💙Har fulgt med dere hele tiden.I 1966 giftet jeg meg med en herlig gutt,vi var 18 år,og kjent hverandre i 9 mnd.Idag har vi vært gift i 53 år.men Husk at Elske er å Tilgi❤ Gleder meg til og følge dere videre🌹🌹🌹

    5. Lykke til videre i livet ,dere er herlige❤💙Har fulgt med dere hele tiden.I 1966 giftet jeg meg med en herlig gutt,vi var 18 år,og kjent hverandre i 9 mnd.Idag har vi vært gift i 53 år.men Husk at Elske er å Tilgi❤ Gleder meg til og følge dere videre🌹🌹🌹

    6. Lykke til videre i livet ,dere er herlige❤💙Har fulgt med dere hele tiden.I 1966 giftet jeg meg med en herlig gutt,vi var 18 år,og kjent hverandre i 9 mnd.Idag har vi vært gift i 53 år.men Husk at Elske er å Tilgi❤ Gleder meg til og følge dere videre🌹🌹🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg