MIN NYE HVERDAG

God søndag ♡

Etter baby Ella kom til verden så har jo selvfølgelig alt blitt snudd på hodet. Jeg har fått en ny hverdag! Jeg er i mammapermisjon og dagene mine dreier seg stort sett om baby.

Vi har fått inn en fin rutine på dagene våre. Vi legger Ella rundt kl 19 etter å ha matet henne i stua. Hun sovner som regel av seg selv, og sover til rundt 3-4, spiser, og sover igjen til 7. Så sover hun videre en time etter hun har fått mat. Så står vi opp, spiser frokost og koser. Så tar hun noen korte dupper i løpet av dagen, og en lang lur mellom 12 og 14. Ella sover sin lange lur i vogna, uansett om vi er hjemme eller om vi er ute og triller eller er på kafé/besøk.

Vi har vært utrolig heldige og fått en fornøyd baby som smiler og ler, og er stort sett veldig blid. Hun er også veldig enkel å legge, og så lenge hun blir lagt i senga/vogna når hun er blid så kan hun ligge der og plapre for seg selv til hun sovner. Jeg skal ikke ta for gitt at hun er så lett å legge, for plutselig så snur det. Men frem til da så skal jeg nyte det!

 

For at senga ikke skal dette fra hverandre, har vi satt på den delen som følger med for eldre barn. Så setter vi bare på siden igjen når vi skal flytte baby på eget rom.

 

Jeg er ikke en stor tilhenger av samsoving, da jeg er veldig redd for å sovne og mose baby, så vi har funnet en løsning som funker for oss. Vi kjøpte en brukt IKEA Gulliver seng på Finn, og tok av den ene siden på den. Den blir nå brukt som en bedside crib, med babynest oppi. Det er veldig enkelt å flytte baby frem og tilbake på natten. For oss så funker dette veldig bra, og jeg er glad vi fikk kjøpt en seng som vi kan bruke i mange år, istedenfor å måtte kjøpe flere senger jo eldre hun blir.

 



Instagram HER – Snapchat HER

6 kommentarer
    1. Så fine rutiner dere har på baby Ella 🙂
      Rutiner er så viktig tidlig og jeg syns dere er utrolig flinke 🙂
      Så fin seng 🙂

    2. Så fint innlegg både dette og de andre nye. Viktig med rutiner, vi har også fått inn rutinene her hos oss med lille Liam å det er deilig. Jeg tror vi har vært veldig heldige med babyene og søvn altså. Kos dere videre!

    3. Så deilig med rutiner. Vi har en på 8 uker og begynner å få litt rutiner vi også 😊 Kan jeg spørre hva du har oppi nestet på natten? Vurderer å la min sove i nestet også, men usikker på hva jeg skal ha oppi (redd han både skal bli for varm eller kald😅). Hilsen Cecilie.

      1. Jeg har ikke så mye oppi nestet. Jeg har en gulpeklut under henne, og så har hun på seg enten ullundertøy eller body og bukse, og sokker. Så legger jeg dyna over henne 🙂 Er veldig greit å kjenne i nakken om ungen er for kald eller varm!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg