Nedtelling: 100 dager igjen!

I februar testet jeg positivt, og i juni fikk vi bekreftet det beste av alt: babyen i magen min er frisk og det er i tillegg en liten jente! Og NÅ kan nedtellingen starte.

Nyheten om at det var en jente ble møtt med spenning og positiv overraskelse. Både Joakim og jeg ønsket oss en liten datter, og vi trodde nesten ikke på det da jordmor sa det var en jente.

Jeg har ikke opplevd de typiske svangerskapsplagene (enda), og jeg har mye energi og er i godt humør.

 

 

Jeg har kommet langt på vei men det er fortsatt ganske mange uker igjen. Med 100 dager igjen til termin, er det på tide at vi begynner å ordne med ting til baby Ella kommer. Jeg må søke fødselspenger, vi må kjøpe bilstol, pusse opp barnerommet, ja listen er lang.. Vi har heldigvis blitt enige om hva babyen skal hete!

I det første trimesteret var jeg redd for at jeg ikke skulle få mage, så jeg kunne vise frem vårt lille mirakel. Det jeg ikke tenkte på er at man ikke viser så mye de første tre månedene, særlig om det er det første svangerskapet. Nå som jeg snart er i tredje trimester, passer ingen av klærne mine lenger og det er umulig å skjule at jeg er gravid (ikke at jeg ønsker det).

Med kun 100 dager igjen så har jeg begynt å kjenne veldig mye liv. Jeg kjenner store bevegelser, og nå tror jeg at jeg har begynt å kjenne alle disse hikkene man leser om. Det er nesten litt ubehagelig, men samtidig kan jeg ikke la være å smile hver gang jeg kjenner noe. For en utrolig følelse! Magen har altså vokst mye og jeg har derfor begynt å vagge når jeg går. Særlig når jeg løper så ser jeg ut som en pingvin. Joakim synes det er sååå gøy og ler av meg hver gang. Humor er viktig!

Med voksende mage har jeg også utfordringer med å reise meg opp noen ganger. Spesielt hvis jeg sitter på bakken, for eksempel på et pledd i parken. Jeg ser ut som en dundre når Joakim prøver å hjelpe meg opp! Jeg sliter også med å ta på meg sokker. Jeg puster og peser hver gang og det høres ut som jeg har løpt en mil hver gang jeg tar har tatt de på! Særlig morsomt er det fordi at før jeg ble gravid, så tenkte jeg at det kommer aldri til å skje meg. Så feil kan man altså ta 😂

 

signature-fonts



Instagram HER

4 kommentarer
    1. Du har så fin mage! Også så spennende med bevegelse, og hikking 🙂 Kjenner jeg lengter litt tilbake til da jeg selv gikk gravid, for et år siden :p 100 dager går nok fort 👶🏻❤️

      1. Åh tusen takk!! Hehe, kommer sikkert til å savne det jeg også. Jaa, de dagene går nok fortere enn jeg tror 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg