OPPSKRIFT: CURRYWOK

Det er flere som har etterspurt denne oppskriften, så jeg tenkte det er fint å dele. Jeg elsker som dere vet asiatisk mat. Jeg kunne spist det til middag hver eneste dag, men siden det er viktig å spise variert mat, så begrenser jeg det til 1-2 ganger i uken. Dessuten har vi spist altfor mye ute i det siste, så det er godt å lage ordentlig mat hjemme og spare litt penger.

Denne currywoken er veldig enkel å lage, og smaker himmelsk!

Dette bruker jeg:

400 gram strimlet kjøtt (enten svin, kylling eller biff)

1 squash

1 halv rød paprika

1 halv grønn paprika

2 kokosmelk bokser

1 bambusskudd boks

Krydder til kjøttet

Ris (kan erstattes med nudler)

 

Fremgangsmåte:

Kok opp risen etter anvisningen på pakken.

Kutt alle grønnsakene i like store terninger.

Legg kjøttet i en stor stekepanne med 2 spiseskjeer olivenolje. Strø over krydder. Jeg brukte salt, kummin, kajennepepper, rød currypaste og hot madras curry powder. Både currypasten og currypulveret får du i en hvilken som helst asiatisk matvareforretning.

Stek kjøttet.

Kok opp kokosmelken, og bland inn 1 spiseskje rød currypaste og 3 teskjeer hot madras curry powder.

Bland så inn alle grønnsakene i kokosmelken, og la det småkoke i 7 minutter, så sausen kan trekke godt inn i grønnsakene mens grønnsakene blir møre.

Bland til slutt inn kjøttet i kokosmelken.

Server over ris og gjerne med litt brød til!

 

 

Håper det smaker ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg