OPPSKRIFT: KYLLING I CURRY

God torsdag!

I går prøvde jeg meg på en ny rett – kylling i curry servert med ris. Og det smakte helt nydelig! Jeg deler oppskriften med dere i dag, og håper dere prøver den ut og synes den smaker ☺️

 

4 porsjoner

Ingredienser

3 kyllingfileer

1 paprika

1 løk

1 fersk chili

1 boks kokosmelk

2 spiseskjeer currypulver (jeg kjøper min på en utenlandsk matbutikk)

1 buljongterning

Olje til steking

Salt og pepper

Ris

Slik gjør du:

Kok ris etter anvisning på pakken

Kutt kylling i biter, finhakk løk, og kutt paprika og chili i biter.

Brun kyllingen med salt og pepper i litt olje i en stekepanne

Fres løken i en kjele i litt olje – bland så inn kyllingen

Hell på 1 dl vann og knus inn buljongterningen – bland alt godt sammen og la det få et oppkok

Bland inn currypulveret

Hell inn kokosmelken, gi det et oppkok, og så blander du inn paprika og fersk chili

La det koke i 3-4 minutter

Server med ris!

Håper det smaker!



Instagram HER – Snapchat HER

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg