Skulle på jobb, endte opp på legevakten

God kveld ❤️

I dag hadde jeg en veldig skremmende opplevelse. Jeg våknet opp tidlig på morgenen med skikkelig ille hodepine, tok en dusj og et glass vann, og dro som vanlig på jobb. På veien dit, på trikken, begynte jeg å føle meg litt dårlig så jeg tenkte jeg måtte gå av på neste stopp og få luft. Men neste stopp kom og gikk. Det svartnet helt for meg og jeg så ingenting og jeg husker ingenting. Jeg ble helt borte. Etter noen minutter begynte jeg å komme tilbake til hektene og kom meg av trikken. Der ringte jeg Joakim som kom og møtte meg, og vi dro sammen til legevakten.

 

 

Noen tester senere konstaterte legen med at jeg fikk et ortostatisk blodtrykksfall, som er blodtrykksfall i oppreist stilling. Jeg stod jo på trikken og blodtrykket bestemte seg for å falle drastisk. Det var så ekkelt og jeg håper virkelig ikke det skjer igjen, selv om legen advarte meg om at det kan skje flere ganger.

På legevakten ville legen gjerne sjekke at ting stod bra til med fosteret, så da kom hun inn med et håndholdt ultralydapparat. Vi fikk se hjertet dunke for første gang og det var heeeeelt fantastisk ♡ Lille babyen vår var våken og sprelte rundt der. Det var så godt å se at den var der og at hjertet dunka. Herregud for en følelse. Nå gleder jeg meg enda mer til å finne ut om det er en jente eller gutt!

Jeg dro hjem og hvilte resten av dagen. Tror jeg hadde godt av det. Hodepinen sniker seg innpå stadig vekk, men heldigvis fikk jeg bekreftet at det skyldes hormoner og at det ikke er noe farlig.

Håper alt står bra til med deg ❤️

 

signature-fonts



Instagram HER

10 kommentarer
    1. Nå må du ta vare på deg selv, husk at du bærer dyrebar last! Ta de pausene du trenger, kos deg med svangerskapet!

    2. Før dette blodtrykks fallet fikk du noe hetetokter eller noe .
      For høres nesten litt ut aom det jeg sleit med før .
      Jeg fikk beskjed av legen min å legge meg ned på gulvet med beina i været, for da hjelper du blodet rundt i kroppen å opp til toppen .
      Så når jeg var hjemme opplevde dette , la meg ned og etter noen min var jeg bedre.
      Det er helt grusomt . Godt du fikk ringt joakim å dere kom dere til legevakta.

      Håper formen er bedre .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg