Throwback Thursday: Livet mitt i New York

God torsdag ❤️

Nå er det noen år siden jeg bodde i New York, men jeg har lyst til å mimre litt og dele bilder fra den tiden. Jeg flyttet dit for å studere og for å ta en mastergrad i Organizational Leadership (tilsvarer organisasjon og ledelse i Norge). Mamma ble med meg over dammen, og var der i en uke sammen med meg. Vi bodde på hotell den uken. Så dro mamma, og jeg hadde funnet meg et rom i et bokollektiv i et område som heter South Slope i Brooklyn. Rommet fant jeg gjennom en facebookside for studenter i New York. Jeg flyttet dit, og fikk mildt sagt sjokk. Rommet var bittelite, gulvet var skeivt og vi hadde pallesofa. Det eneste positive med det var at naboen under hadde en katt som kom innom iblant, og roomiene mine da. Jeg bodde med en gutt fra Kentucky som studerte fotografi og en norsk jente som var utvekslingsstudent. Vi hadde det veldig hyggelig sammen og fant på mye gøy og sprell!

 

Leiligheten hadde en veldig rar vegg, noen som vet hva dette er?

 

Jeg flyttet derfra etter å ha bodd der et halvt år. Jeg følte vel at jeg trengte litt større plass og en litt finere leilighet, og flaks var det at et rom ble ledig i en kollektiv i Williamsburg. Det var stort, rent og ryddig! Så jeg flyttet dit og bodde der frem til jeg flyttet tilbake til Oslo. Leiligheten bestod av tre soverom, kjøkken og to bad. Området Williamsburg var også helt perfekt for meg! Det er sentralt og tok bare ti minutter med subway inn til Manhattan. Williamsburg er et nabolag i Brooklyn og anses som et av New Yorks hippeste bydeler. Det kan sammenliknes litt med Grünerløkka, bare mye større! Hadde det kanskje vært interessant med en liten guide av Williamsburg, eller Willy B som jeg liker å kalle det? Skrik ut så gjør jeg det gjerne!

Uansett, livet mitt i New York var helt fantastisk. Det er en av byene jeg har følt meg mest hjemme i, og hvor jeg virkelig har følt at jeg kan være meg selv. Der er det ingen som dømmer deg, og du får gå rundt akkurat som du vil! Så jeg anbefaler virkelig alle å besøke New York minst en gang i livet og oppleve kulturen der. Det er helt fantastisk og annerledes enn noe annet!

Jeg gikk på et college midt på Manhattan. Rett ved Herald Square, eller Empire State Building. Det var travelt, men samtidig veldig lærerikt og spennende. Jeg skulle opprinnelig gå 2 skoleår (som en vanlig mastergrad i Norge), men bestemte meg for å ta skole på sommeren så jeg gikk 12 måneder i stedet. Jeg gjorde dette hovedsakelig fordi jeg ville være i New York på sommeren, i tillegg til at jeg ville spare penger. Ved å korte ned på tiden så sparte jeg bokostnader osv.

Etter jeg var ferdig på skolen fikk jeg innvilget visumet OPT, som står for Optional Practical Training. Optional Practical Training (OPT) er et visum/periode der bachelor- og mastergradsstudenter som har fullført hele graden sin i USA, har mulighet til å jobbe i ett år på studentvisum for å få praktisk trening knyttet til utdannelsen. Jeg fikk jobb etter en stund som leder i et firma som solgte hvitevarer, og jobbet der samtidig som jeg levde livet mitt i New York.

Livet mitt der bestod av mye sprell og moro. Det var alltid noe å finne på og jeg satt aldri stille. En av mine beste minner derfra er da en norsk jente flyttet inn i leiligheten jeg bodde i, og vi bare fant tonen med en gang. Hun er en fantastisk person og vi hadde så mye gøy sammen! Jeg tror jeg må si at det var den beste tiden i mitt liv, etter Joakim da, hehe. Vi er fortsatt venner den dag i dag og det er jeg så takknemlig for ♡

Jeg shoppet, jeg var turist, jeg gikk i parker, jeg gikk på museum, jeg festet, jeg trente, og jeg var mye på skolen og senere på jobb. Best av alt så spiste jeg mye god mat.. I den byen kan du virkelig gjøre alt og byen sover aldri! Jeg likte spesielt godt utelivet og alle restaurantene i New York. Det var noe for enhver smak.

 

Her kommer det MASSE bilder fra NY:

Å gå på stranda var en fast aktivitet på sommeren!

Nyttårsaften 2016

Når det er snøstorm i New York så kommer du deg ingen steder, det måtte dokumenteres!

Bottomless Brunch var en favorittaktivitetene mine!

  Jeg begynte til og med å løpe

De Forente Nasjoner

Brooklyn Botaniske Hage

Washington Square Park

Flatiron Building

Brooklyn Bridge

Central Park

Halloween 2015

Frihetsgudinnen

Times Square

 

Et veldig lite utdrag av all maten jeg spiste:

 

Jeg håper du synes det er hyggelig å lese om livet mitt i New York. Kom gjerne med spørsmål eller andre kommentarer i kommentarfeltet.

 

Ha en fin dag ♡

 

 

signature-fonts



Instagram HER

8 kommentarer
    1. Så herlig! Og så koselig å ha med seg sånne minner☺️ Jeg syns du skriver så godt og reflektert, så kan jeg komme med et ønske om tema? Hadde vært interessant å lese om kjærlighetslivet ditt før Joakim, og hvorfor du meldte deg på gift ved første blikk.

      1. Hei Nora! Veldig koselig med sånne minner ☺️ Så hyggelig at du stakk innom bloggen, jeg skriver ned forslagene og skriver om dem en gang snart ☺️ tusen takk for tips!

    2. Hei!
      Litt random spørsmål, men har skjønt det som så at du elsker asiatisk mat. Jeg bor selv på løkka og har forelsket meg helt i monsun, har du nåen andre steder å anbefale?

      1. Ååh jeg har masse tips! Mitt beste tips er Lille Saigon ved Birkelunden, der har jeg vært en million ganger! Jeg kan lage en Løkka guide en dag også 😄

    3. Så koselig å lese om og så heldig du er som har så fine minner å se tilbake på.. tøft gjort å ta et slikt valg å flytte til NY ♡ Det kan jeg tenke meg var litt av en opplevelse.. mange fine bilder.. del gjerne mer… 😊

      1. Det var et veldig tøft valg, men så verdt det! Koselig å høre, skal legge ut flere sånne innlegg 🤩☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg