TUR TIL FØDEN

I går var det veldig stille fra meg, både her og i andre SOME kanaler. Grunnen er at jeg fikk mye vondt i magen og jeg trodde også på et tidspunkt at jeg lakk fostervann. Jeg hadde egentlig en legetime jeg skulle gå på, men Joakim anbefalte meg å ringe jordmor. Jeg ringte litt rundt og endte opp med å dra på en sjekk til Ullevål på fødeavdelingen. De ville sjekke om jeg hadde for tidlig vannavgang, på grunn av mine mistanker om det og fordi jeg har hatt så mye vondt i magen.

Jeg kom inn på føde- og gyn mottak, og etter litt venting fikk jeg komme inn og snakke med jordmor. De ville ta en sjekk på baby og ta en prøve og sjekke at det som lakk ikke var fostervann. Heldigvis viste det seg at baby hadde det veldig fint og det jeg lakk ikke var fostervann, men unormale mengder gjennomsiktig og luktfri utflod, som lett kunne mistenkes til å være fostervann. Jeg beklager om det blir for mye ekle detaljer. De anbefalte meg likevel å dra til legen og trappe litt ned, så i dag skal jeg til legen og snakke med han om magesmertene. Jordmor trodde de skyldtes tarmer som ble most og som skapte trøbbel.

Da jeg kom hjem fikk jeg en trist følelse over meg at jeg følte meg dramatisk og at siden det ikke er noe galt så skaper jeg bare bry. Det er en ting jeg sliter mye med, og det er at jeg alltid er redd for at andre skal tenke at jeg er til bry eller at jeg klager og syter for mye. Jeg mistenker jo at jeg ikke fikk diagnosen endometriose før det hadde 9 år fordi jeg trodde på legen da jeg ble fortalt at jeg syter for mye og at det ikke var noe galt med meg, at det kun var luft i magen. Sannheten var jo at jeg fikk en diagnose som forklarte alt jeg hadde slitt med i alle disse årene. Mye av dette gjenspeiler seg også i meg som ansatt. Jeg står jo på og prøver å aldri klage, selv om det kanskje går utover helsen min til tider.

Nå er det to måneder til termin, og jeg har innsett at jeg kanskje må begynne å tenke på meg selv, på Joakim, på Cleo, og på det  aller viktigste, på baby Ella. De klarer seg ikke uten meg, og jeg klarer meg ikke uten dem, så nå må jeg slutte å stresse og bare sørge for at jeg får den hvilen jeg trenger før baby kommer.

Uansett så var det godt å få en ekstra sjekk og vite at baby Ella ikke kunne hatt det bedre. Takk for alle gode ord jeg fikk fra dere i går, det setter jeg uendelig stor pris på ♡

 

 



Instagram HER Snapchat HER

14 kommentarer
    1. Det jordmora sa til meg da jeg var gravid var: Det er alltid bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Er det noe som plager en så er det viktig å søke hjelp med mennesker som har peiling. Isteden for å gå rundt å bekymre seg. 😊 Masse lykke til videre 😊

    2. Uff, ikke moro det der. Var selv flere ggr inne på føden, enten ved å kjenne lite liv, eller pga smerter i magen.
      Kanskje begynne å tenke på å jobbe bare 50%, til du går ut i fødselspermisjon?
      Lykke til videre.

    3. Kjenner til følelsen av å være til bry når det viser seg å ikke være noe alvorlig.

      Men det er mye viktigere å ta ting på alvor, og som du sier bedre med en sjekk for mye enn for lite 💕

      Godt å høre alt var bra! Ta vare på degselv 💕

    4. Du gjorde alt riktig. Sjekk en gang ekstra istede for å gå å uro seg. Masse lykke til den siste tiden ❤

    5. Så bra dere fikk det sjekket! Og bra du klarer å sette ord på dette – det viser jo at du egentlig vet hva som stemmer, nemlig at du selvfølgelig ikke er til bry, og at du nå framover må passe på deg selv. Har mamsen det bra, har baby det bra💕

    6. Du skal ALLTID ta en sjekk for mye heller enn en for lite, og du er ikke til bry for noen andre enn deg selv som føler deg hysterisk – MEN; i magen ligger ett lite mirakel som du og dere SKAL være litt hysterisk for nå mens mye er utenfor deres kontroll.
      Tenk så kjipt om fødselen er i full gang og du ikke vil bry noen.. :p skjedd mange det!

      Ta vare på deg selv, sleng beina på bordet og prøv å nyt livet 🙂 ukene flyr og snart er Baby Ella på utsiden, OGSÅ blir man hysterisk på ett helt annet vis ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg