UKENS MATPLAN- OG HANDEL

Denne uken byr jeg på mye deilig hjemmelaget mat. Verken jeg eller Joakim er noe frokostmennesker, men etter jeg ble gravid har jeg måttet spise noe før jeg går hjemmefra. Det eneste jeg klarer å få i meg er enten en skive polarbrød med ost og skinke, eller en yoghurt, og da går det i havregrøt eller rislunsj da jeg ikke orker å spise noe annet. Lunsj spiser vi på jobb så vi handler stort sett kun til middag.

 

Mandag: Taco

Tirsdag: Hjemmelaget burger med potetbåter og agurk og tomatsalat

Onsdag: Hjemmelaget kebab med tzatziki

Torsdag: Fiskekaker i hvit saus med poteter og gulrøtter

Fredag: Pizza

Handelen kom på 980,- for fem dager. Vi hadde kjøttdeig til både taco og burger fra forrige uke (dette kjøpte vi på tilbud). Vi har også en del tørrvarer i skapet, som hvetemel til hvit saus, krydder, i tillegg til egg til burger og hvitløk til tzatziki. Jeg går alltid igjennom kjøleskap/skap og fryser før vi går i butikken for å være sikker på at jeg ikke kjøper dobbelt opp av ting, slik at vi kaster så lite mat som mulig. Og hvis det er noe på tilbud i butikken, for eksempel 3 kjøttdeig for 100, så kjøper vi det og bruker det uken etter eller fryser det ned, og på den måten sparer vi litt penger i lengden. Vi skal ut og storhandle igjen på lørdag for uken etter! Vanligvis handler vi kun en gang i uken, men vi var litt late forrige lørdag og skjøv det derfor til i dag.

Denne uken skal jeg dele oppskrift på både hjemmelaget burger og kebab med dere!



Instagram HER – Snapchat HER

6 kommentarer

Siste innlegg