JODA, VI KRANGLER VI OGSÅ

Vi har, som alle andre par, noen uenigheter eller krangler til tider. Under disse kranglene glir vi lett fra det vi sier vi skal gjøre og til å verken høre på hverandre eller tenke over hva vi sier. Vi kan si ting enten for å såre bevisst, eller si ting uten å mene det, men som likevel er sårende. Vi har det utrolig fint sammen, men jeg skal ikke legge skjul på at vi krangel som alle andre par. Sist vi hadde en krangel var forrige helg. Og sist gang før det var for noen måneder siden.

Forrige helg var vi begge utrolig slitne og vi misforstod derfor hverandre veldig lett. Det er ikke uvanlig at vi misforstår hverandre når vi ikke orker å legge energi i å forklare oss eller snakke ordentlig sammen. Kranglene vi har er ikke morsomme. Jeg har en tendens til å bryte ut i gråt, istedenfor å bli sint eller sur. Jeg blir mest skuffa og begynner jeg først å gråte, kan jeg gråte i flere timer, til Joakims frustrasjon. Joakim, derimot, blir lettere sint enn meg og hisser seg fortere opp. Jeg sier ikke at den ene eller den andre måten å reagere på er riktig, for alle reagerer forskjellig og alle har sin egen bagasje de tar med seg inn i et forhold og inn i krangler.

Vi må likevel respektere hverandres måter å reagere på. Jeg blir en liten sutreunge når vi krangler. Det tror jeg skyldes at jeg faktisk blir såret av det som blir sagt og finner ingen annen fornuftig måte å reagere på. Når Joakim blir sint sier han ting han ikke mener og som sårer meg, så det blir en vond spiral som vi da sliter med å komme oss ut av.

 

 

 

Vi har heldigvis ikke slike krangler så ofte, men det er selvfølgelig slitsomt når vi har dem. Det tar mye energi. Når vi likevel til slutt klarer å roe oss ned begge to, gir vi hverandre en god klem og begge sier unnskyld, uavhengig av hvordan krangelen startet eller hvem som satte den i gang. Det kan være en bitte liten bagatell som blir blåst opp til noe veldig stort, eller det kan være noe en av oss irriterer oss over og ikke tør å snakke om før det “eksploderer”.

Vi har blitt veldig gode på å ta opp ting som irriterer oss i hverdagen på en fin måte. Og vi legger til og med litt humor i det, f.eks. her om dagen da dorullen lå strødd over gulvet på badet, så sendte jeg et bilde til Joakim og lurte på hva som hadde skjedd. Vi lo begge av det og synes egentlig det var ganske komisk. Cleo fikk skylda selv om toalettdøren står lukket til alle døgnets tider. Men noen ganger så krangler vi skikkelig, vi også. Og det tror jeg vi bare har godt av, for vi ordner opp og blir enda bedre venner enn før.

I morgen har vi vært gift i 11 måneder, og kjent hverandre like lenge. Jeg er fortsatt like overrasket som alle andre over at dette  har fungert så bra som det har, men selvfølgelig også veldig takknemlig og lykkelig for det.

 

 

signature-fonts



Instagram HER Snapchat HER

4 kommentarer
      1. Tusen takk ♡ Jeg prøver å være åpen og personlig, men ikke utlevere for mye! Godt at dere setter pris på det ❤️

    1. Dere er tøffe! Håper dere får hjelp til å bearbeide ting/veiledning hvis dere ønsker det. Det at dere har gjort dette via gift ved første blikk og skal ha baby er virkelig en bragd. Lykke til videre. Det tar år å bli ordentlig kjent med partneren.

      1. Tusen takk, Elin! Ja, vi får all den hjelpen vi trenger til å lære oss å kommunisere med hverandre og bearbeide utfordringer. ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg